Oferta dydaktyczna Instytutu Informatyki

Poniższa lista przedstawia przedmioty, które są uczone w Instytucie Informatyki, niektóre z nich co roku, niektóre z mniejszą częstotliwością Każdy student Instytutu Informatyki studiuje wg indywidualnego toku studiów, wybierając (zgodnie z pewnymi zasadami) z tej listy swoje przedmioty.

Jeżeli zastanawiasz się nad studiami u nas, jeżeli chcesz wiedzieć, czy na Uniwersytecie można zostać inżynierem, jeżeli interesuje Cię 1000 zł stypendium miesięcznie - zapraszamy na naszą stronę główną

Kurs 3ds MAX

Nazwa angielska (title in English): 3ds MAX Course
Prowadzący (lecturer): Kornel Kisielewicz
Liczba punktów (ECTS): 3
Liczba punktów 2007 (ECTS since 2007): 5
Rodzaj (type): kurs
Rodzaj od 2007 (type since 2007): kurs
Liczba godzin (hours in semester):
wykład:30
pracownia:30
Egzamin (exam): nie
Możliwe zajęcia w języku angielskim (can be taught in English): nie
Przedmiot zostal uaktualniony na biezacy rok (updated): nie
Semestr (semester): zimowy

Wymagania (prerequisites)

Opis (description)

3ds MAX jest jedną z najczęściej używanych w przemyśle aplikacji do grafiki 3D we wszystkich jej zakresach : wizualizacji, modelowania, projektowania, animacji. Najczęściej jest używany w przemyśle gier komputerowych i na potrzeby reklam telewizyjnych, ale także do wizualizacji architektonicznych i efektów/animacji do filmów pełnometrażowych/animowanych ("Władca Pierścieni"/"Katedra").

3ds MAX zawiera bardzo bogaty zestaw narzędzi do modelowania i animacji, przejrzysty interface z pełną możliwością modyfikacji i rozszerzania (za pomocą bogatego języka MaxScript lub niezliczonej ilości pluginów). Rendering jest możliwy za pomocą jednego z trzech wbudowanych rendererów (także ze wsparciem dla global illumination i radiosity).

Przedstawienie wszystkich możliwości 3ds MAX w przeciągu 30 godzin jest niemożliwe, zatem wykład będzie zmierzał ku zaznajomieniu słuchaczy z podstawami i "filozofią" programu, tak aby mogli bezproblemowo wgłębić się w tą część która ich interesuje. Podobnie jak wiele innych programów 3ds MAX ma zbiór pewnej bazowej wiedzy, której opanowanie znacznie przyspiesza naukę jego możliwości, a także znacznie przyspiesza pracę z samym programem. Przekazanie tej wiedzy (która nazbyt często jest pomijana w "fachowych" książkach na rzecz prostego lecz na dłuższą metę mało użytecznego podejścia "krok po kroku") jest głównym celem wykładu.

Program (program)

1. Środowisko i interface: help i tutoriale, interface i konfiguracja, podstawy prymitywów, przestrzeń/pivot/hierarchia, move/scale/rotate, stos modyfikatorów, typy obiektów (mesh/patch/nurbs/etc), tryby pracy (sub-object), skróty klawiszowe, dobre nawyki ktore warto znac od razu

2. Modelowanie (mesh): edit mesh i praca z nim, vertex/edge/face/polygon/subobject, chamfer/extrude/weld/slice, alignment, smoothing groups, przegląd bazowych modyfikatorów modelowania

3. Modelowanie (naszkicowanie pozostałych metod): lofty, spline modeling, patch based modeling, NURBS modeling, przegląd zaawansowanych modyfikatorów modelowania

4. Mapowanie i tekstury: UVW Map i metody jej modyfikacji, edytor UVW, material editor i jego opcje, hierarchiczne składanie map, tekstury (przygotowanie/nakładanie/etc)

5. Rendering i oświetlenie: typy świateł i systemów cieniowania, kamery i ich typy, opcje renderingu, efekty specjalne, efekty specjalne renderingu, kilka slow o mental ray i global illumination

6. Animacja: klucze animacji, track view, modyfikatory animacji, ścieżki animacji

7. Przegląd zaawansowanych tematów: modelowanie na potrzeby gier, maxscript i zaawansowane opcje interface'u, systemy biped, usprawnienia do wizualizacji CAD/CAM

Literatura (references)

Jeżeli jesteś zainteresowany studiowaniem w naszym instytucie, zapraszamy na stronę poświęconą tegorocznej rekrutacji.

Nazwa użytkownika (user name):
Hasło (password):