Oferta dydaktyczna Instytutu Informatyki

Poniższa lista przedstawia przedmioty, które są uczone w Instytucie Informatyki, niektóre z nich co roku, niektóre z mniejszą częstotliwością Każdy student Instytutu Informatyki studiuje wg indywidualnego toku studiów, wybierając (zgodnie z pewnymi zasadami) z tej listy swoje przedmioty.

Jeżeli zastanawiasz się nad studiami u nas, jeżeli chcesz wiedzieć, czy na Uniwersytecie można zostać inżynierem, jeżeli interesuje Cię 1000 zł stypendium miesięcznie - zapraszamy na naszą stronę główną

Kurs Blendera

Nazwa angielska (title in English): Blender\'s Course
Prowadzący (lecturer): Michalis Kamburelis
Liczba punktów (ECTS): 3
Liczba punktów 2007 (ECTS since 2007): 5
Rodzaj (type): kurs
Rodzaj od 2007 (type since 2007): kurs
Liczba godzin (hours in semester):
wykład:30
pracownia:30
Egzamin (exam): nie
Możliwe zajęcia w języku angielskim (can be taught in English): tak
Przedmiot zostal uaktualniony na biezacy rok (updated): tak
Semestr (semester): letni

Opis (description)

Kurs obejmuje wszystko związane z Blenderem: modelowanie, renderowanie, tworzenie animacji 3D, gier.

Podstawą zaliczenia kursu jest wykonanie 4 projektów:

  1. Wierne wymodelowanie rzeczywistej sceny (wybranego przedmiotu, miejsca itp.) i możliwie realistyczny rendering
  2. Animacja używająca systemu kości i fizyki
  3. Projektem do wyboru może być zaimplementowanie użytecznego skryptu w Pythonie (np. wykonującego jakąś ciekawą operację, być może ulepszającego któryś z pozostałych projektów)
  4. Projektem do wyboru może być gra używająca game engine Blendera

Program (program)

  1. Interfejs Blendera (okna, nawigacja 3D, tryby, transformacje, sceny)
  2. Modelowanie (narzędzia edycyjne, modyfikatory, wygładzanie)
  3. Modelowanie za pomocą krzywych i powierzchni parametrycznych (Bezier, NURBS)
  4. Materiały
  5. Oświetlenie
  6. Tekstury (kanały tekstur, tekstury UV)
  7. Węzły (nodes) materiałów
  8. Animacje podstawowe (keyframe, curve follow, shape keys)
  9. Animacje na kościach (armature, pozowanie)
  10. Fizyka
  11. System particle Blendera
  12. Skrypty w Pythonie (w ramach wykładu zrobimy też króciutkie wprowadzenie do Pythona)
  13. Game engine Blendera
  14. Zaawansowane renderowanie filmów (Video Sequence Editor, Compositor Nodes)
  15. Zewnętrzne renderery (co najmniej Yafray)

Literatura (references)

Jeżeli jesteś zainteresowany studiowaniem w naszym instytucie, zapraszamy na stronę poświęconą tegorocznej rekrutacji.

Nazwa użytkownika (user name):
Hasło (password):