Oferta dydaktyczna Instytutu Informatyki

Poniższa lista przedstawia przedmioty, które są uczone w Instytucie Informatyki, niektóre z nich co roku, niektóre z mniejszą częstotliwością Każdy student Instytutu Informatyki studiuje wg indywidualnego toku studiów, wybierając (zgodnie z pewnymi zasadami) z tej listy swoje przedmioty.

Jeżeli zastanawiasz się nad studiami u nas, jeżeli chcesz wiedzieć, czy na Uniwersytecie można zostać inżynierem, jeżeli interesuje Cię 1000 zł stypendium miesięcznie - zapraszamy na naszą stronę główną

Kurs: Biznes w internecie

Nazwa angielska (title in English):
Prowadzący (lecturer): Jakub Petrykowski
Liczba punktów (ECTS): 3
Liczba punktów 2007 (ECTS since 2007): 5
Rodzaj (type): kurs
Rodzaj od 2007 (type since 2007): kurs
Liczba godzin (hours in semester):
wykład:30
pracownia:30
Egzamin (exam): nie
Możliwe zajęcia w języku angielskim (can be taught in English): tak
Przedmiot zostal uaktualniony na biezacy rok (updated): nie
Semestr (semester): zimowy

Program (program)

Część I. Wprowadzenie (około 3 spotkań z fajnymi ćwiczeniami / zadaniami)

Cel: dać wyobrażenie, co chcemy robić - a chcemy robić biznes w Internecie, pokazać, jak to robić, od czego zacząć, roztoczyć "wizję".

  1. Krótki przegląd największych biznesów internetowych na świecie i w Polsce (stan na chwilę rozpoczęcia przedmiotu)

[po kilka zdań, skąd się wzięły i jaką skalę biznesu reprezentują: Google, Wikipedia, Yahoo, Facebook/Myspace, LinkedIn, GaduGadu, Allegro/Ceneo, del.icio.us, Ning, Amazon, portale internetowe itd.]

  1. Podstawowe nazwy i trendy (pracujemy w języku angielskim), o których trzeba wiedzieć: startup, AJAX, web20, semantic web, API, OpenSocial [...]
  2. Kilka istotnych serwisów, które warto sobie poczytać, żeby poczuć o czym będziemy tutaj mówić (techcrunch, readwriteweb, netto)...
  3. Kilka typowych modeli biznesowych projektów (małej i średniej skali), czyli na czym projekt może zarabiać w Internecie.
  4. Kilka ważnych książek (każda do przeczytania w weekend): The Art of the Start, 4 hour workweek, the dip.
  5. Spotkania ludzi branży internetowej w Polsce: Grill IT, Barcamp, Aula [...]
  6. Typowy timeline udanego projektu: idea, zespół, prototyp, pierwsze finansowanie, masa krytyczna użytkowników, inwestor finansowy/branżowy LUB sprzedaż projektu, dalszy rozwój i kontrola cash flow.
  7. Jacy są inwestorzy i co mogą mi dać (angel, seed fund, inkubator, venture capital) + jakich mamy w Polsce.
  8. Kto tak naprawdę tworzy serwisy internetowe (individuals, agencje interaktywne/reklamowe, korporacje, startupy - rola każdej z grup)

Część II. Projekty studentów

Cel: studenci w parach lub większych zespołach maja zrobić najpóźniej do końca semestru prototyp czegos*. Coś to zapewne serwis internetowy lub inny ich pomysł na coś, co chcieliby zrealizować. Projekt należy do studentów i ew. innych osób, które wciągną do niego (spoza uczelni).

[Do poszczególnych zadań będą materiały źródłowe, moje wsparcie oraz podpowiedzi, rzecz jasna]

  1. Zadanie nr 1: [wybór tematu projektu] Znajdź problem, który jest dla Ciebie istotny (dziedzina mająca dla Ciebie znaczenie) i na którego rozwiązanie masz pomysł.
  2. Zadanie nr 2: Zaprojektuj prototyp. Rozeznaj potrzeby ludzi i zaprojektuj coś, co na nie odpowie. To, co dasz ludziom, powinno mieć wartość dla nich [podstawowa zasada przetrwania na rynku... sprzedajesz klientowi, nie sobie]
  3. Zadanie nr 3: Zaimplementuj prototyp i daj ludziom do używania - wystaw online jak najszybciej.
  4. Zadanie nr 4: Zrób prezentacje swojego projektu / prototypu (jak dla inwestora).

W tym okresie będziemy przeplatać rozmowy na tematy takie, jak:

- Narzędzia dostępne w Internecie - krotki przegląd tego, co mamy dostępne jako building blocks naszej aplikacji webowej: statystyki ruchu, frameworki różne API, RSS, wyszukiwarki, zbiory danych "open source", Facebook platform, AdSense/AdWords i kampanie reklamowe... - Podstawowe elementy prowadzenia projektu: 1) zarządzanie projektem, 2) hosting + technologia, 3) marketing - jak zdobyć użytkowników i zbudować markę, 4) narzędzia - z czego korzystać.

Część III. Sesje z ludźmi z biznesu (poszukamy ludzi ze stanowisk kierowniczych) - przeplatane z częścią II

Zaprosimy kilka osób z biznesu do:

a) opowiedzenia na jakiś interesujący studentów temat, np. dokładnego case study + sesji QA na temat biznesu prowadzonego przez dana osobę b) ewaluacji / burzy mózgów na temat projektów robionych przez studentów w ramach tego przedmiotu, ew. wysłuchania i prezentacji projektu oraz skomentowania z pozycji potencjalnego inwestora

Jeżeli jesteś zainteresowany studiowaniem w naszym instytucie, zapraszamy na stronę poświęconą tegorocznej rekrutacji.

Nazwa użytkownika (user name):
Hasło (password):