Oferta dydaktyczna Instytutu Informatyki

Poniższa lista przedstawia przedmioty, które są uczone w Instytucie Informatyki, niektóre z nich co roku, niektóre z mniejszą częstotliwością Każdy student Instytutu Informatyki studiuje wg indywidualnego toku studiów, wybierając (zgodnie z pewnymi zasadami) z tej listy swoje przedmioty.

Jeżeli zastanawiasz się nad studiami u nas, jeżeli chcesz wiedzieć, czy na Uniwersytecie można zostać inżynierem, jeżeli interesuje Cię 1000 zł stypendium miesięcznie - zapraszamy na naszą stronę główną

Programowanie gier

Nazwa angielska (title in English): Game Programming
Prowadzący (lecturer): Kornel Kisielewicz
Liczba punktów (ECTS): 7
Liczba punktów 2007 (ECTS since 2007): 6
Rodzaj (type): podstawowy
Rodzaj od 2007 (type since 2007): informatyczny.I1
Liczba godzin (hours in semester):
wykład:30
pracownia:30
Egzamin (exam): tak
Możliwe zajęcia w języku angielskim (can be taught in English): nie
Przedmiot zostal uaktualniony na biezacy rok (updated): nie
Semestr (semester): letni

Wymagania (prerequisites)

Opis (description)

Dziedzina programowania gier obejmuje sobą fragmenty wielu dziedzin informatyki, przede wszystkim grafikę komputerową, ale także inżynierię oprogramowania, programowanie dźwięku, sztuczną inteligencję, symulację zjawisk fizycznych, skryptowanie i wiele innych. Niniejszy wykład stara się zebrać tę część tych dziedzin która odnosi się do programowania gier i dać słuchaczowi przegląd całości. Ze względu na szeroki zakres materiału pojedyńcze tematy omawiane są pobieżnie, ale ze szczególnym uwzględnieniem jak dany temat powinien być odbierany w świetle programowania gier.

Bardzo ważną częścią wykładu jest pracownia, na której realizuje się niejedną kompletną realizację gry komputerowej, zaczynając od prostej gry typu "casual", na w pełni trójwymiarowej grze kończąc.

Program (program)

  1. Wprowadzenie
  2. Narzędzia i biblioteki
  3. OpenGL
  4. Shadery
  5. Teksturowanie
  6. Cienie
  7. Kolizje i portale
  8. Architektura
  9. Fizyka
  10. Animacja
  11. Dźwięk
  12. Języki skryptowe
  13. Sztuczna inteligencja
  14. Tematy zaawansowane w razie wolnego czasu

Literatura (references)

Jeżeli jesteś zainteresowany studiowaniem w naszym instytucie, zapraszamy na stronę poświęconą tegorocznej rekrutacji.

Nazwa użytkownika (user name):
Hasło (password):