Oferta dydaktyczna Instytutu Informatyki

Poniższa lista przedstawia przedmioty, które są uczone w Instytucie Informatyki, niektóre z nich co roku, niektóre z mniejszą częstotliwością Każdy student Instytutu Informatyki studiuje wg indywidualnego toku studiów, wybierając (zgodnie z pewnymi zasadami) z tej listy swoje przedmioty.

Jeżeli zastanawiasz się nad studiami u nas, jeżeli chcesz wiedzieć, czy na Uniwersytecie można zostać inżynierem, jeżeli interesuje Cię 1000 zł stypendium miesięcznie - zapraszamy na naszą stronę główną

Kurs języka Lua

Nazwa angielska (title in English): Lua Scripting Course
Prowadzący (lecturer): Kornel Kisielewicz
Liczba punktów (ECTS): 3
Liczba punktów 2007 (ECTS since 2007): 5
Rodzaj (type): kurs
Rodzaj od 2007 (type since 2007): kurs
Liczba godzin (hours in semester):
wykład:30
pracownia:30
Egzamin (exam): nie
Możliwe zajęcia w języku angielskim (can be taught in English): nie
Przedmiot zostal uaktualniony na biezacy rok (updated): tak
Semestr (semester): zimowy

Wymagania (prerequisites)

Opis (description)

Lua jest językiem skryptowym zaprojektowanym z myślą o używaniu go jako języka skryptowego. Ma bardzo elastyczną składnię pozwalającą na dostosowanie jej do własnych potrzeb. Można w niej pisać imperatywnie, obiektowo jak i funkcjonalnie. Jedną z największych jego zalet jest lekkość, zarówno jeśli chodzi o zajętość pamięci w trakcie wykonywania, niewielką bibliotekę potrzebną do użytku jak i bardzo dobrą jak na język skryptowy prędkość działania. Te cechy sprawiły że Lua stała się bardzo popularna w przemyśle gier komputerowych. Część wykładu będzie o samym języku, jednakże znaczna część będzie o technikach jego osadzania i o używaniu go jako języka skryptowego.

Program (program)

  1. podstawy - typy, wyrażenia, struktury kontrolne i funkcje
  2. iteratory, generyczne "for", koprocedury, domknięcia
  3. struktury danych, metatabele, metametody i środowisko
  4. "słabe" tabele, programowanie OO i tworzenie modułów oraz biblioteka standardowa
  5. API w C - stos lua, obsługa błędów, wywoływanie kodu C z Lua i Lua z C, techniki pisania funkcji
  6. typy użytkownika i zaawansowane tematy wiązania
  7. wrappery i programy do generowania odwołań, luabind
  8. tematy zaawansowane

Literatura (references)

Jeżeli jesteś zainteresowany studiowaniem w naszym instytucie, zapraszamy na stronę poświęconą tegorocznej rekrutacji.

Nazwa użytkownika (user name):
Hasło (password):